לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




    אפליית נשים בעבודה

    אפליית נשים בעבודה היא אסורה. חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיק לשקול שקולים אסורים בקבלת עבודה ובסיום העסקה, בין היתר, מחמת מין, גיל, נטייה מינית, מעמד אישי, היריון, טיפול פוריות, טיפולי הפריה חוץ גופית והיות אדם הורה.

    משרדה של עורכת הדין אתי חסיד מטפל במגוון רחב של סוגיות משפטיות הנוגעות לאפליה בכלל ולאפליית נשים במקום העבודה. משרדה עוסק בתביעות בנושאים של אפליה והתנכלות תוך התמקדות בתביעות בגין הטרדה מינית ובסוגיות מורכבות בדיני עבודה, זאת בנוסף למומחיות בתביעות לשון הרע (גם בעבודה) ובליטיגציה אזרחית בכלל.

    הטרדה מינית גם היא נחשבת לאפליית נשים בעבודה

    הטרדה מינית בעבודה היא פועל יוצא של אפליה  כאשר מטרתה ברוב המקרים לחפצן נשים ולהקטינן. אפליה והתנכלות כתוצאה מהטרדה מינית או אפליה בכלל, פוגעות ביחסי העבודה ובערך השוויון.

    החוק למניעת הטרדה מינית שנחקק בישראל בשנת 1998 מטרתו  למגר את תופעת ההטרדה המינית בחברה בכלל ובמקומות עבודה בפרט. החוק אוסר גם על התנכלות על רקע של הטרדה מינית ומטיל אחראיות על מעסיקים שלא פעלו כקבוע בחוק ולא דאגו ליצור סביבת עבודה נקיה ובטוחה מפני הטרדות מיניות. המעסיקים חויבו לנקוט בצעדים מעשיים על מנת למנוע מעשים של הטרדה מינית בין העובדים ובין עובדים לבעלי המרות.

    אפליית נשים על רקע היריון או הורות

    מעסיקים רבים נוטים שלא להעסיק נשים בהיריון או שבכוונתן להיות בהיריון. לעתים מעסיקים מנסים לפטר עובדות בהיריון או לאחר חופשת לידה, בשל החשש שהורותן תגרום להיעדרויות רבות מהעבודה. החוק אוסר על פיטורי עובדים או הימנעות מקבלתם לעבודה על רקע היותם הורים. כמו כן, אוסר על מעסיקים לעכב קידומן של נשים או להרע בתנאי עבודתן בשל סיבות אלה. קיפוח נשים על רקע אימהות או בשל הריונן או ניסיונן להיות בהיריון היא פסולה ואסורה על פי החוק.

    מומלץ ביותר למעסיקים לקבל ייעוץ משפטי על מנת להימנע מראש מהפרת החוקים המסדירים את השוויון בתוך הארגון.

    שתף

    לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

    מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




      דילוג לתוכן