בר רפאלי דורשת מ"ידיעות" פיצוי של חצי מיליון שקל והתנצלות בעמוד הראשון; טוענת: דבריי הוצאו מהקשרם

עו"ד אתי חסיד: "עיתונכם יזם ועודד לינץ' תקשורתי וציבורי ברפאלי, לאחר שתומרנה בזדון ע"י כתב העיתון ועורכיו" * מניחה שלא יהיה מנוס מלהגיש תביעה נגד העיתון

הדוגמנית בר רפאלי תובעת מ"ידיעות אחרונות" פיצוי של כחצי מליון שקל, ובנוסף דרישה להתנצלות והכחשה לדברים שנכתבו בכתבה שפורסמה במוסף שמחת תורה של העיתון, תחת הכותרת "בר רפאלי נגד מדינת ישראל". העילה לתביעה היא, לטענת רפאלי, פרסום לשון הרע.

"עיתונכם יזם ועודד עשיית לינץ' תקשורתי וציבורי בבר רפאלי, לאחר שתומרנה בזדון על-ידי כתב העיתון ועורכיו. כבר עם פרסום הקדימון הראשון על הכתבה, החל מסע שיסוי נטול עכבות ומתוזמן היטב של 'ידיעות אחרונות' כנגד בר רפאלי, תוך רמיסת כבודה וביזוייה - וכל זאת בכוונה לעשותה מטרה לשנאה ולבוז בעיני הציבור", כתבה עוה"ד של רפאלי, אתי חסיד.

במכתב דורשת רפאלי, באמצעות חסיד, להוריד לאלתר את הכתבה מאתרי האינטרנט שבבעלות "ידיעות אחרונות", כמו גם מהארכיון של העיתון - זאת, כאמור, בנוסף לפיצוי הכספי ולהתנצלות.

"אין ספק שעיתונכם פרסם התקפה, שיטתית, מגמתית ומכוונת כנגד מרשתי, וזאת בניגוד לכל סטנדרט עיתונאי", כותבת חסיד. "שיאה של התקפה זו הוא בפרסום הכתבה במוסף החג, וקודם לכן הקדימונים, בהם מוקעת מרשתי כאויבת הציבור הישראלי וכבוגדת במדינתה - וכל זאת תוך הצגתה באופן נלעג ומרושע. הפגיעה הקיצונית במרשתי גרמה לה ולחברה שבבעלות משפחתה לנזקים עצומים, שאת אומדנם קשה להעריך בשלב זה".

לפיכך, בטרם תשקול רפאלי את צעדיה, דורשת עורכת דינה לפרסם עוד מחר תיקון והכחשה בעמוד הראשון של "ידיעות אחרונות", במסגרת ובאות שגודלה שתי נקודות יותר מהאות הרגילה של העיתון, בזו הלשון:

"סליחה, טעינו, דבריה של בר רפאלי בכתבה ובקדימונים עוותו, סורסו והוצאו מהקשרם. בכתבה שפורסמה בעיתוננו ביום 3.10.07 ובקדימונים שקדמו לכך אודות בר רפאלי, שובשו ועוותו אמירותיה. אנו מצטערים ומתנצלים באם השתמע מן הדברים כי בר רפאלי השתמטה במכוון מהצבא וכי הרוויחה מכך בגדול. ידוע לנו כי רפאלי שוחררה מהצבא כדין בנסיבות כואבות, ותכלית דבריה, כפי שהופיעו בכותרות הכתבות, עוותה לחלוטין. כמו כן, לצערנו הוצאה מהקשרה האמירה המיוחסת לה, לפיה היא מלגלגת על הביטוי 'למה טוב למות בעד ארצנו.' אמירה זו נאמרה בבדיחות הדעת ובאופן אישי לכתב ידיעות המתגורר בניו-יורק שנים רבות. אנו מצטערים כי האמירה 'מה זה משנה אוגנדה או ישראל' הודגשה על-ידינו במגמתיות ובצורה מטעה. דבריה אלה של רפאלי נאמרו בתמימות מתוך דאגה לחיי חבריה בישראל, ולא היה בם משום הצהרה פוליטית שתכליתה לפגוע בישראל. כמו כן, ידוע לנו כי בר רפאלי היא ישראלית גאה המייצגת את מדינתה בכבוד. אנו מתנצלים בפני בר רפאלי, משפחתה וציבור הקוראים על הפרסום אשר לא היה מקום לעשותו".

חסיד אמרה היום (ה'), כי "מדובר במכתב ראשוני בו אנו דורשים לפרסם התנצלות והכחשה, ולהעביר לידינו פיצויים של חצי מליון שקל. ניתן ל'ידיעות' מספר ימים להגיב על המכתב, ואני מניחה שבסופו של דבר לא יהיה מנוס אלא מלהגיש תביעה".

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה, כי "ל'ידיעות אחרונות' אין עניין להתנצח עם בר רפאלי ומשפחתה, ואנחנו מכבדים אותה ואת עיסוקה ומאחלים לה הצלחה. לעצם העניין: כמקובל בראיונות מסוג זה, השיחה עם בר רפאלי הוקלטה - וכל מה שפורסם בכתבה נאמר בראיון, מילה במילה".