לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




    יואל שאול נגד חברת ניידלי תקשורת – פעולת השיתוף (Share) ברשתות חברתיות (בשונה מ-לייק) מהווה עילה לתביעת בלשון הרע.

    הנתבעים סימנו LIKE וכן SHARE לשני פרסומים שנקבע כי תוכנם פוגעני ביחס למקומון שמוציאה לאור חברת ניידלי התובעת.
    בית משפט השלום, דחה את התביעה של החברה וקבע כי על-אף שהפוסטים עצמם מהווים לשון הרע, פעולת ה"שיתוף" וה"חיבוב" לא מהווה פרסום לפי החוק.
    בית המשפט המחוזי אליו הוגש ערעור, קיבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה אין בפעולת "חיבוב" כדי לעלות לשון הרע הואיל ואין וודאות שתביא לחשיפת יתר של הפוסט המשמיץ. לגבי פעולת השיתוף יש לשקול לראות את המשתף כמי שאחריותו פחותה מכותב התוכן המקורי.
    הנתבעים הגישו ערעור לבית המשפט העליון, וזה דחה את הערעור וקבע כי פעולת השיתוף יוצרת מעין "עותק" של הפרסום העוולתי אשר יוצג לחבריו או עוקביו של המשתף ברשת החברתית, שאולי לא נחשפו לפרסום המקורי. באופן כללי ניתן לומר כי פעולה של שיתוף עשויה להקנות לפרסום מסוים תפוצה נרחבת ותהודה רבה (ובכך לתרום להפיכתו ל"ויראלי"), מעבר למה שהיה מקבל לולא שותף; מנגד, קשה לראות בסימון לייק יצירת "עותק" של הדברים וחזרה עליהם.
    המשמעות היא שפעולת "שיתוף" של תוכן שקרי ומבזה עשויה לגרום לחבות בעילת לשון הרע, ואילו פעולת "חיבוב" איננה מהווה פרסום בהקשר של לשון הרע.

    שתף

    לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

    מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




      דילוג לתוכן