לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




    פלונית נגד אורי דניאל: פיצויים מכוח חוק איסור לשון הרע בגין תלונת שווא על עבירות מין

    ארבע נשים הגישו נגד עו"ד אורי דניאל תלונות בגין מעשי אונס שאירעו לטענתן שנים רבות קודם לכן. בנוסף, פעלו הנשים בדרכים שונות להוקעתו של מי שכינו "האנס הסדרתי" לרבות שכירת עו"ד, גיבוש תוכנית במשרדו של יועץ תקשורת, פנייה ללשכת עורכי הדין; והפגנה מול לשכת עורכי-הדין ומול ביתו של אורי.
    ביהמ"ש המחוזי מצא כי מדובר בתלונות שווא שהוגשו בכוונת זדון תוך הוצאת לשון הרע, והנשים חויבו בפיצויים לטובתו של אורי בסכום כולל של 1.3 מיליון שקל. הן הנשים והן אורי ערערו על פסה"ד. הערעורים נדונו במאוחד.
    בכל הנוגע לערעור המתלוננות נקבע כי הן לא עמדו ברף הנדרש להוכחת תביעתן. נפסק כי מדובר בחוסר מהימנות בסיסי, שנלווית אליו רשימה ארוכה של תמיהות, סתירות ופירכות ואף התיישנות התביעות היא מובהקת, ובנסיבות המקרה גם בכך ניתן לראות אינדיקציה נוספת לכך שהתביעות לא הוגשו בתום לב.
    בכל הנוגע לתביעה שכנגד בגין לשון הרע שהגיש אורי, נקבע כי אורי אכן הוכיח כי מדובר בתלונות שווא שהוגשו בחוסר תום לב הואיל שהוגשו ביודעין ובמכוון, וכי התנהלותן של המתלוננות גרמה לו נזק בר-פיצוי. אולם שיקולי המדיניות שהובאו ובעיקר מחשש מפני "אפקט מצנן" להגשת תלונות על עבירות מין, בית המשפט הפחית את גובה הפיצוי, לגובה הפיצוי הסטטוטורי המכסימלי, ואף זאת, בסכום הנומינלי.

    שתף

    לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

    מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




      דילוג לתוכן