לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




    רחל שרעבי נ' עו"ד בנימין צאירי –  האם רומן בהסכמה או ניצול יחסי מרות

    עב (ת"א) 9557/04  רחל שרעבי נ' עו"ד בנימין צאירי –  האם רומן בהסכמה או ניצול יחסי מרות

    התובעת רחל שרעבי עבדה כמזכירה במשרדו של עו"ד צאירי  טענה כי מספר חודשים לאחר שהחלה לעבוד אצל הנתבע, החל האחרון להטריד אותה מינית, כפה עצמו עליה ואף אנס אותה. התובעת הדגישה כי הנתבע הינו אדם המבוגר ממנה ב- 22 שנים וכי לא חשה אליו כל משיכה מינית אלא ראתה בו דמות אבהית. התובעת פירטה כי משך שנים ארוכות קיימו היא והנתבע קשרים אינטימיים וחיו כזוג של ממש, כאשר הדבר היה ידוע לאנשים רבים מסביבם. 

    לטענת הנתבע, תביעתה של התובעת "נולדה" אך ורק כדי לשמש משקל נגד לתביעה שהגיש נגדה בבית משפט שלום להשבת כספים שהלווה לה לשם רכישת דירה עבורה. הנתבע טען כי התובעת היא שחיזרה אחריו, תחילה דחה את חיזוריה אולם בסוף נעתר לחיזוריה והחלה בין הצדדים מערכת יחסים רומנטית. הנתבע טוען כי הלווה לתובעת כספים בכדי שתוכל לעבור מדירת 1.5 חדרים לדירת 4 חדרים, אשר אמורה היתה לשמש למגוריהם המשותפים. 

    בית הדין קבע כי בין הצדדים התקיימו יחסי מרות. לפיכך, הנטל עובר לנתבע, להוכיח שלא התקיים רכיב מהרכיבים המקימים עילת הטרדה מינית לפי החוק. הנתבע הרים את הנטל להוכיח כי בינו לבין התובעת התקיימה מערכת יחסים ארוכת שנים, שעלתה כדי קשר זוגי של ממש. התובעת מצדה ראתה בקשר בין השניים קשר של ידועים בציבור, מינתה את הנתבע כאפוטרופוס לבנה, קשרה קשרי ידידות וחברות עם משפחתו ונעזרה בנתבע, בין אם מבחינה כלכלית ובין בהליכים ועניינים משפטיים שונים. התובעת החליטה באופן עצמאי על סיום הקשר הזוגי בין השניים, כאשר נמצא כי יחסי העבודה בין הצדדים הסתיימו בהסכמה. לפיכך, לא הוכחה עילת תביעה מכוח החוק למניעת הטרדה מינית ו/או החוק לשוויון ההזדמנויות בעבודה.

    שתף

    לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום

    מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם




      דילוג לתוכן