ביהמ"ש קובע כי בבוא ביהמ"ש לנתח פרסומים שנעשו במסגרת סכסוך עסקי ולקבוע אם יש בהם משום לשון הרע אם לאו, יש להתחשב בשיקולים שונים המשקפים את האיזון הכללי שמאפיין את יישום דיני לשון הרע – בין חופש הביטוי מזה, לבין הזכות לשם טוב מזה. בכלל זאת, יש לבחון את מידת העניין הציבורי שמעורר הסכסוך ואת האופן שבו מוצגים הפרסומים.
בהקשר זה יש להתחשב בזהות החברות או האנשים המעורבים בסכסוך המתוקשר: ככל שמדובר באיש ציבור או בחברה ציבורית או ממשלתית כך יגבר העניין הציבורי שבפעילותם, לרבות בסכסוך שבו הם מעורבים. יחד עם זאת, גם כאשר בסכסוך מעורבים גורמים "פרטיים" לחלוטין – עדיין יכול הסכסוך ביניהם לעורר עניין ציבורי. לצורך הכרעה בשאלה אם אמנם מעורר הסכסוך עניין ציבורי ניתן להביא בחשבון את מידת ההיכרות של אדם ממוצע עם איש העסקים או עם החברה הרלוונטיים, קרי: אם מדובר בשם מוכר למשק בית ממוצע.
ככל שלסכסוך נודעת השפעה עמוקה יותר על סוגיות ליבה שבציבוריות הישראלית – כך יגבר העניין הציבורי בו; בצד זאת, יש להעניק משקל גם לפגיעה בשם הטוב שפרסומים על יריבים בסכסוך עסקי עשויים לגרום. שכן המוניטין העסקי, הוא זה שמושך אחרים להתקשר עם בעל העסק/העסק.
Canwest Global Communications Corp. נגד אלי עזור – מתי פרסומים שנעשו במסגרת סכסוך עסקי עשויים לחוב בלשון הרע
לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בתשלום
מלאו את הפרטים וניצור קשר בהקדם
עוד בנושא
ד"נ ידיעות אחרונות נגד יוסף קראוס – עיתון שאינו מפרסם בדיעבד עניין רלוונטי, כמו החלטה לסגור תיק חקירה, נוהג שלא כהלכה ולא יעמדו לו ההגנות שבחוק איסור לשון הרע.
יוסף קראוס, שהיה ראש לשכת החקירות במשטרת חיפה, תבע את...
קרא עוד >
Canwest Global Communications Corp. נגד אלי עזור – מתי פרסומים שנעשו במסגרת סכסוך עסקי עשויים לחוב בלשון הרע
ביהמ"ש קובע כי בבוא ביהמ"ש לנתח פרסומים שנעשו במסגרת סכסוך...
קרא עוד >
יואל שאול נגד חברת ניידלי תקשורת - פעולת השיתוף (Share) ברשתות חברתיות (בשונה מ-לייק) מהווה עילה לתביעת בלשון הרע.
הנתבעים סימנו LIKE וכן SHARE לשני פרסומים שנקבע כי תוכנם...
קרא עוד >
חיר נגד גיל (הלכת חיר) – החיסיון המוענק לפרסומי לשון הרע תוך כדי דיון שיפוטי, הוא חיסיון מוחלט
שני בעלי-הדין הם עורכי-דין שייצגו צדדים-נצים בהליכים משפטיים. במהלך דיון...